Pages

Monday, November 19, 2012

Berpantang bersama Set Berpantang Shaklee

Pengambilan vitamin mahupun jamu ketika berpantang memang menjadi kemestian ibu-ibu pada harini untuk memastikan tahap kesihatan dalaman sentiasa berada didalam keadaan yang baik untuk jangka masa panjang. Bak kata orang 'badan nak pakai lama' :) Jangan sesekali ambil mudah dan pandang ringan tentang berpantang. Apa yang kita makan harini, akan memberi kesan pada masa hadapan.

Jom tengok Set berpantang Shaklee yang terdiri dari :





1. Vitamin C - Penting untuk pembetukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka serta membaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin

2. Vitalea (Multivitamin with iron) -  Time berpantang makanan yang boleh dimakan amat terhad. So vitalea ni membantu memberi segala keperluan yang diperlukan badan sebab terdiri dari pelbagai kumpulan vitamin dan mineral. Iron (zat besi) membantu dalam penghasilan darah merah memandangkan time bersalin ibu-ibu kehilangan banyak darah. Mereka yang kekurangan iron akan kelihatan tidak bermaya, pucat dan letih. 

3. B complex - Bertindak sebagai anti stress, menstabilkan emosi dan membantu mengelakkan kemurungan. Ibu lepas bersalin memang cenderung untuk mudah stress dan dikhuatiri 'meroyan' ketika berpantang. Selain itu, ia membantu menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga, so ibu akan rasa lebih bertenaga. 

4. Zinc complex - Bagi yang tak makan ikan haruan, zinc adalah pilihan terbaik. Disamping membantu mempercepatkan penyembuhan luka dalaman, zinc juga membantu dalam masalah 'kedinginan' selepas bersalin serta mengurangkan keguguran rambut. 


Ibu-ibu yang mempunyai budget lebih boleh jugak add on Energizing Soy Protein (ESP) dan Ostematrix. ESP membantu dalam penyusuan disamping membantu mengekalkan kesihatan ibu dan bayi. Manakala Ostematrix amat sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami sembelit ketika berpantang.

For more info : 

Syada 
0172350706


No comments:

Post a Comment