Pages

Tuesday, November 6, 2012

Sihat cantik bersama


Assalamualaikum :)

Wujudnya blog ini tujuannya saya nak kongsikan kebaikan vitamin-vitamin shaklee untuk dijadikan makanan tambahan dalam kehidupan seharian kita. Mungkin masih ada golongan yang tidak mempercayai vitamin/makanan tambahan kerana bagi sesetengah orang vitamin ni menggemukkan dan menganggap kenapa perlunya berbelanja mahal-mahal untuk beli makanan tambahan sedangkan kita boleh ambil dari sumber makanan itu terus kan :)

Ramai juga yang memikirkan bajet apabila bercakap tentang vitamin. Tapi memandangkan kehidupan zaman sekarang yang mencabar dan sangat terdedah kepada segala jenis penyakit, tak salah rasanya kalau kita belanjakan sedikit untuk membeli vitamin dan makan untuk dapatkan kesihatan yang optimum seisi keluarga, insyaAllah. Kalau anda boleh shopping baju,handbag,kasut malahan boleh beli rokok tiap hari. Apa salahnya ambil sedikit bajet dari situ untuk beli vitamin yang memberi manfaat untuk diri sendiri ye dokk :) 


credit :  encek google

So saya harap anda tidak terlalu skeptical tentang vitamin. Cuba dulu dan rasakan perbezaannya. Disamping anda dapatkannya dari sumber makanan, tak salah untuk anda tambahkan vitamin dalam diet harian anda kerana tak semua apa yang kita makan membekalkan cukup nutrien yang diperlukan badan.  Mesti ada diantara anda yang tak makan sayur, tak makan ayam, tak makan ikan etc. Vitamin membantu mengisi lompong-lompong nutrien tersebut. So vitamin sangat membantu kesihatan anda insyaAllah. 

Note : Supplement hanya makanan tambahan dan bukan gantian makanan. Anda masih perlu makan makanan dari sumber2 yang lain. 


' Kita hanya berusaha, kesihatan yang baik datang dengan izinNya juga' 

No comments:

Post a Comment