Pages

Wednesday, November 7, 2012

Kenapa Shaklee

Di pasaran sekarang terdapat perlbagai jenis vitamin dan supplemen. Vitamin dan supplemen tersebut terbahagi kepada 2 jenis iaitu vitamin semulajadi dan vitamin sintetik. Vitamin semulajadi adalah vitamin yang di ekstrak daripada bahan semulajadi manakala sintetik adalah vitamin buatan yang dibuat manusia melalui tindak balas kimia. 

Vitamin semulajadi dihasilkan dari bahan-bahan makanan kita, jadi ianya bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan dan memberi kesan yang lebih baik. 

Berbeza dengan vitamin sintetik, walaupun formulanya sama, ianya tetap tidak sama dengan vitamin semulajadi apatah makanan asli. Ini keranan penghasilannya pun bukan dari sumber makanan. Vitamin sintetik meberi kesan sama ada jangka masa pendek atau panjang.


Untuk contoh yang mudah, anda akan jumpa silica gel dalam sesetengah vitamin. Actually fungsi silica gel adalah bagi mengelakkan pil tersebut dari dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap di dalam botol. Silica gel adalah sejenis 'desiccant' iaitu ia berfungsi untuk menyerap lembapan. Sebab itulah kita akan jumpa silica gel ni dalam kotak2 kasut kulit bagi menegelakkan pertumbuhan kulat. Even dalam kotak elektrik pun ada diletakkan silica gel bagi menghalang lembapan merosakkan alatan tersebut. 




Sebenarnya silica gel adalah bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan khusunya vitamin. Ini kerana apabila adanya kehadiran silica gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik. 

Semua vitamin Shaklee ( kecuali Vitamin C dan Vitalea for children) tidak disertakan dengan silica gel. Kenapa? Sebab vitamin keluaran Shaklee adalah semulajadi. Ramai tidak mahu membeli vitmain semulajadi dengan alasan harganya mahal. Namun kita perlu sedar harga vitamin semulajadi sebenarnya mampu milik dan tidak membebankan. Kesihatan yang baik adalah pelaburan yang menguntungkan. Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan silica gel. Jika anda berkemampuan apa salahnya beli yang lebih baik? Pilhan di tangan kita.

Berhati-hatilah  dengan set supplemen yang datangnya dengan silica gel

Untuk dapatkan vitamin keluaran Shaklee boleh hubungi saya : 

Syada 
017 2350706

No comments:

Post a Comment