Pages

Saturday, November 24, 2012

Kenapa sarapan pagi penting

Adakah anda mengambil sarapan pagi? Nak kurus tapi taknak sarapan? Anda mungkin dalam masalah. Sebab sarapan sangat penting dalam permulaan harian anda. Kajian menunjukkan mereka yang tidak mengambil sarapan akan lebih cenderung untuk gemuk.

Setelah anda bangun dari tidur, paras gula dalam darah akan menurun dan rendah kerana perut anda sudah kosong dan kekurangan air. Jadi kita wajib mengambil sarapan untuk menstabilkan hormon dan paras gula dalam darah. So kadar metabolisme akan meningkat bagi membantu proses pembakaran lemak.





Tapi harus diingat ye, jangan mengambil sarapan seperti nasi lemak, roti canai dan sebagainya. Tak lupa juga teh tarik yang menjadi favourite rakyat Malaysia. a big NO! Semua makanan tersebut mengandungi kandungan gula dan kalori yang tinggi. Tapi kalau sekali sekala nak makan tak salah. Cuma jangan di amalkan sangat setiap hari. 

Waktu terbaik untuk menikmati sarapan adalah sejam selepas bangun dari tidur. Sarapan apa yang baik untuk anda? 

Protein dan jus2 segar dari buah sebenarnya amat bagus untuk menu sarapan anda. Makanan yang kaya dengan serat seperti buah amat baik untuk melawaskan sistem perkumuhan dan mengawal berat badan. Manakala pengambilan protein dapat memanjangkan rasa kenyang dan lebih sesuai daripada mengambil karbohidrat di waktu pagi. Protein dapat beri kita tenaga berpanjangan. 

Mungkin ada diantara kita yang tidak sempat untuk sediakan sarapan yang sihat memandangkan kekangan masa pada zaman sekarang yang memerlukan kita mengejar masa. So saya ada beberapa pilihan untuk anda. Sihat dan cepat. 

Energizing Soy Protein(ESP) sangat sesuai dan mudah untuk disediakan. Hanya campurkan dengan minuman kegemaran anda, anda akan dapat segala nutrien yang diperlukan badan untuk memulakan hari anda. ESP mengandungi kesemua 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh dan yang penting bebas kolestrol dan rendah lemak. 

Anda juga boleh mencuba Mealshakes. Mealshakes menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. 

Dan mungkin anda seorang yang sangat aktif, anda boleh mencuba Performance Drink kerana ia mengandungi lebih elektrolit  dan mampu memberi tenaga segera di pagi hari selain membantu anda dari mengalami dehidrasi. 




Pilihan saya? ESP! Sangat berpuas hati mulakan hari saya dengan ESP. Rasa kenyang dan bertenaga. 

Berminat boleh hubungi :

Syada 
Sms/Whatsapp 0172350706





No comments:

Post a Comment